Gevaarlijkste wegen van Suriname

25 november 2019 - Suriname River, Suriname

6:45 gaat de wekker weer vrolijk af. Het kleine koffertje is ingepakt. Vandaag vertrekken we naar Ston Island, met een tussenstop in Brownsberg. Na 2 uur gereden te hebben houdt de weg op. Daar gaan we; gevaarlijkste wegen van Suriname met een busje vol met bagage en mensen... en het is serieus dat deze weg ooit in het programma gevaarlijkste wegen is voorgekomen, dus dat zegt genoeg lijkt me.

Daar gaan we dan... hobbel de bobbel, het idee dat je omvalt, takken in de bus, je kent het wel. Dit duurde ongeveer 25 minuten, meer dan genoeg want anders heb je ‘milkshake’ in je buik zoals ze hier zeggen.

Eenmaal daar aangekomen maken we ons klaar voor een wandeling naar een prachtige waterval. Het is 1,5 uur omlaag lopen en 1,5 uur omhoog. Best knap als je er even lang over doet, maar goed zij doen dit vaker dus het zal wel.

Dat er iemand wat heeft gebroken is een wonder. Zo stijl naar beneden op onze sneakertjes. Onderweg zien we slangen, apen en vogels. En na een uurtje zijn we beneden. Maar waar is de waterval??? Ohja, het is erg droog geweest afgelopen dagen dus ook de waterval is minimaal.... na wat foto’s starten we aan de terugweg.

De terugweg was een uitdaging, recht omhoog bij een temperatuur van 32 graden (gevoelstemperatuur 36). Maar in 50 minuten waren we boven!! En als verrassing stond ons kip (aan bot 😫) met frietjes voor ons klaar. Niets zo lekker als dit na zo’n fikse wandeling.

En je raadt het al... die gevaarlijke weg die we omhoog reden, moesten we ook weer omlaag. Best weer even spannend, maar al dat geschud zorgt er ook voor dat je in slaap doezelt. Om 17:30 komen we aan op onze overnachtingsplek: ston island. We slapen in hangmatten!

Na weer een lekkere maaltijd is het tijd voor een kampvuur! Met een lekker biertje en bitterballen! Om 0:30 onze hangmat in en heerlijk slapen... tussen de ratten, salamanders, spinnen en muggen......

De grote waterval...Brokopondomeer (stuwmeer)Hangmatten

1. Lekker met de meiden familie:
    25 november 2019
    Oh mennnn om van te verrekken als je een intensieve tocht omlaag loopt om naar een waterval te kijken en er dan nauwelijks een te zien is.
    Maar ja, ti’s goed voor de calorieverbranding in dergelijke hitte vliegen ze er dubbel zo snel af ;-)
  2. Opa en oma Boefie..😂:
    Hoi Manon,
    Wat een avontuur weer.. je zou zeggen je raakt er aan gewend .. nu weer de gevaarlijkste weg.. ik heb dat programma wel eens gezien.. pfff niet normaal.. maar goed jullie hebben het weer gedaan... knap hoor.. ik zou uitstappen..geloof ik.. 😄 maar dan moet je lopen en dat is ook niet fijn..😄.. ik hoop dat je een beetje heb kunnen slapen in je hangmat en tussen de loslopende beestjes.. 💋💋 van ons
  3. Danielle Tobben:
    26 november 2019
    Gevaarlijkste wegen en lopen... is dat niet wat veel van het goede op 1 dag. Het slapen in hangmatten lijkt me wel een hele ervaring... geen idee of dat nou zo lekker is. En dan nog in de buitenlucht.... iekssss... iets met beestjes. Dikke kus en tot snel weer.
  4. Pap:
    26 november 2019
    woow Manon, nu begint de survival pas echt :-). stoer zeg!! Daar waren de gevaarlijkste wegen in Afrika niks bij :-) Fijn dat je af en toe wifi hebt dan kun je ons nog verassen met een SPIN-filmpje in de nachtelijke uren, holy moly dat was een flinke vogelspin. Die haal ik zelfs niet weg :-) Veel plezier!
  5. Opa Tobben:
    Hallo Manon
    Hoop dat je het berichtje binnen krijgt,wat een uitdaging,en welk gevoel heb je als je het tot een goed einde hebt gebracht met zijn allen.Dan is het in eigen land toch makkelijker en toch mopperen we.Vindt het knap dat je aan alles meedoet en mijn indruk (jou kennende)ook een beetje de kar trekster bent die niet bij de pakken neer gaat zitten.
    Ben blij met je berichten van een vakantie(werkweken)waar je veel van opsteekt en ontdekt dat teamwork heel belangrijk is.
    Geniet ervan met zijn allen en jij vooral(denk dat dit eenmalig is)
    Opa👍👍😘😘
    Trots en knap dat je dit doet