Op naar Anaula

26 november 2019 - Suriname River, Suriname

Vandaag vervolgen we onze trip naar Anaula. We gaan steeds dieper het binnenland in, door de jungle. Allereerst rijden we met het busje naar een tankstation, daar worden we opgehaald door een ander busje die ons naar de boot zal brengen.

Helaas die busjes komen niet opdagen dus rijden de andere busjes ons naar de opstapplaats van de boot. Dit is ongeveer 2,5 uur rijden waarbij heel de bus slaapt.. zegt genoeg over alle indrukken die we hier op doen denk ik.

Om 12:30 komen we aan bij de boten. Maar die boten zijn er nog niet, dus moeten we ‘even’ wachten. Uiteindelijk bleek er 1 boot vast te zitten in de rivier, dus kon pas een deel van de groep vertrekken.

Dat geeft niets, wij gaan lekker zitten met een biertje en muziek. No problem! Maar goed ook dat ik bij de groep hoorde die later vertrok, want er kwam toch een tropische regenbui naar beneden, daar wordt je bang van.

Uiteindelijk komen we om 16:15 aan bij de slaapplek. Daar worden we verrast met Roti, heeeeerlijk! Om 17:00 vertrok er weer een boot naar een zwemplaats in de rivier. Die heb ik even overgeslagen.... lekker even douchen en geen 40 mensen om je heen hebben is ook wel eens lekker.

En toen kwam het echte wildernis gevoel ineens naar boven. Een VOGELSPIN in onze kamer!!!!!! HELP!!! Gelukkig kwam er iemand die hem heeft weggehaald voor ons want pfoe......

Ik kreeg al veel vragen of ik dan wel geslapen heb. Nou ik zal je zeggen, na een grondige inspectie door het hele huisje en een klamboe om ons bed heb ik heeeeel goed geslapen!

Op naar de volgende dag op Anaula!

VOGELSPIN!Aapjes spotten

1. Opa Tobben:
    26 november 2019
    Dju dao hebse gelõk gehadj.
    Ich zal ut mer in plat wieerts zegge.
    Stel dich veur det alles optieed waas gewaes dan haadje deej muk misschien pas hieel laat gezeen.
    Oma zooij zegge Stêk mer un kerske aan.Dju toch waat ein gelök,mer goot rond kieeke veur dejje saovus gaot slape.
    Vae wille dich aalik en gezond trõk zeen gein gepngel of gekloeed.
    Hoop dat jullie de komende dagen het nog gezellig hebben en veel dingen (positief) zult ontdekken.
    Toij Toij
    Pas goot op dich zelluf
    Opa
  2. Danielle Tobben:
    27 november 2019
    ieeekkkss die spin..... niet te hebben. Dat onderdeel hadden ze best kunnen overslaan in Suriname. En ik denk dat ze daar geen bakje voor hebben. In ieder geval ook weer overleefd. Niet te lang bij stil staan. Keep on going :) xxxxjes.