Terug naar ‘huis’ (Paramaribo)

29 november 2019 - Matapica, Suriname

Na weer een heerlijke nacht sta ik op om te genieten van een ochtendje zwembad. We vertrekken namelijk pas om 13:30 omdat het water anders te laag staat om te varen.

Na een ontbijtje, waar gelukkig geen rijst bij zit, speel ik met een aantal anderen een paar spelletjes.

Na nog even in de zon geleden te hebben is het tijd om de koffers klaar te zetten en nog te lunchen voor vertrek.

3x raden wat er op het menu staat als lunch.... juist rijst! Waarschijnlijk wel de laatste keer omdat we hierna zelf kunnen kiezen. Ik gok dat ik niet zelf voor rijst ga kiezen....

Om 13:30 liggen de boten klaar voor vertrek! De koffers zijn opgehaald door het personeel dus ik ga er maar vanuit dat mijn koffer er ook bij zit. Maar daar kom ik pas achter als de boottocht achter de rug is en alle koffers in de busjes moeten.

Na een uurtje wiebelen op het water komen we weer in de bewoonde wereld aan. Alle koffers in het busje en ik snel de supermarkt in voor een flesje cola.. Mijn maag is het namelijk niet altijd eens met de boottochtjes die we maken. Maar eenmaal in de bus val ik in slaap. Vast bijslapen voor het opstap gaan van vanavond. Hier begint alles laat, dus ook het opstap gaan.

Na een lekkere douche in het vertrouwde hotel in Paramaribo hebben we gegeten. Het regende weer alsof het 3 maanden niet had geregend en dus moesten we met de taxi naaf het restaurant. Daar bleek dat Marit haar telefoon in de taxi had laten liggen. Ondanks dat we droog waren aangekomen was ik daarna zeiknat door het rondrennen in Paramaribo om de telefoon terug te vinden. En gelukkig hadden we hem na een half uurtje weer terug. Mooi en fijn om te zien dat mensen even goed alert zijn als er iemand als een kip zonder kop rond rent in Paramaribo. Ik kreeg namelijk meerdere keren de vraag of ik in de problemen zat!

Om 23:00 de taxi naar Havana lounge! Een mooie club met uitzicht op het water. Tot 0:30 was er salsa muziek. Heerlijk die muziek en die dansstijl! Na 0:30 ging de Nederlandse top 40 aan en werd het een groot feest. Om 3:00 lekker in ons bedje. Morgen evengoed de wekker want we willen nog even genieten van de zon!!

Het aftellen is begonnen, nog 2 dagen en dan ben ik alweer onderweg naar huis...

Havana lounge

1. Opa Tobben:
    30 november 2019
    Geniet er nog van
    Kom alik toes.Vae zeen deindanger
    Groet
    OPa
  2. Lekker met de meiden familie:
    30 november 2019
    Jij maakt toch wat mee met je studiegenoten...... je social skills zijn in ieder geval goed ontwikkeld als je als een kip zonder kop door Suriname loopt.
    Dat stap avontuur had ik stiekem ook wel mee willen maken (ik voel me immers nog 20). Jullie zagen er afgestemd gestyled uit!