Reisdagje

21 november 2019 - Nickerie, Suriname

Vandaag begon de dag om 6:30. We verlaten het hotel en ons grote koffer en vertrekken met een klein koffertje richting Nickerie. Dit is het westen van Suriname. Het belooft een lange reisdag te worden.

Om 8:00 zitten we in de auto. Onderweg stoppen we op een aantal plekken om de benen te strekken en wat monumenten te bekijken. Rond 12:30 komen we in een krakkemikkig huisje aan. Er zit een vrouwtje klaar met eten voor ons allemaal. 3x raden wat we aten? Juist; bami, rijst en kip!

We beginnen na het eten aan ons laatste stukje met de auto. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van deze hele rit weinig heb meegekregen. Ondanks dat Cor (begeleider van de tour) uren aan een stuk vertelde over van alles en nog wat, heb ik een aantal momenten de binnenkant van mijn ogen bekeken.

En dan denk je dat je er bent, maar helaas. Een boottocht staat ons ook nog te wachten. Na 10 minuten met de boot komen we op een plek waar we de boot uit het water moeten slepen en er daarna weer in moeten duwen. Een hele ervaring rijker zullen we maar zeggen.

Tijdens de boottocht uiteraard allerlei mooie huppelvogels en aapjes gezien. Gelukkig was ik Arie op Safari met m’n dikke camera en heb ik alles vast kunnen leggen. En toen was daar onze slaapplek in zicht. Een huisje op palen omringd met water. We konden kiezen; een hangmat of een bed. Helaas waren alle hangmatten in no time bezet en werd het een bed voor mij.

Omdat hier verder weinig te beleven is zijn we op zoek gegaan naar nog meer mooie vogels, slangen en kaaimannen. De 1e twee hebben we gespot, de kaaimannen helaas niet.

Uiteindelijk lagen we om 23:30 onder onze klamboe weg te zweten. Lekker plakkerig maar wel iets wat we niet snel meer mee kunnen maken!

Zoals jullie hebben gemerkt is hier geen internet en komen er nu dus meerdere verslagen achter elkaar.

Tot de volgende!!

Zwaaien!Onze slaapplekDe groepZonsondergangIn de hangmat

1. Pap:
    21 november 2019
    Goed te horen dat je de reisdag goed bent doorgekomen ( deels met je ogen dicht 😃) en dan aan het einde van de dag een huisje op palen, zoiets als een tent met een klamboe in Afrika maar dan zonder elektrische deken😃. Ben benieuwd naar morgen( als je internet hebt) ook naar de foto’s van de Huppelvogel. Have fun!
  2. Opa Tobben:
    22 november 2019
    Hoy Manon
    Als ik je verhaal lees dan denk ik dju dat had ze zich anders voorgesteld.Maar ja na deze zure appel komt weer een nieuwe verrassing.
    Positief benaderen en terug koppelen met je gedachte naar je huis in Weert.
    Dan hebben we zo slecht nog niet.
    De inwoners daar kennen onze leefomstandigheden niet,anders zouden ze ook ontevreden zijn.
    Ben gisteren bij jullie thuis geweest de kamer is een stukje kleiner geworden maar ik denk dat bewoners Schat geniet van al de zaken die je ontdekt en ziet
    Geniet van de omgeving bewoners cultuur dit is waarschijnlijk eenmalig .
    Schat geniet en haal de leuke dingen voor jou er uit.
    En onthoud een ding DICH KUNST DET
    Opa