Quadtour

20 november 2019 - Matapica, Suriname

Vandaag is was voor iedereen een vrije dag. Wel was er de mogelijkheid om aan een activiteit deel te nemen. Eva en ik besloten een quadtour te doen.

Om 9:00 werden we door een taxi opgehaald die ons naar de start plek zou brengen. Het was een ritje van ongeveer 1,5 uur. Ook hier in Suriname kennen ze de spits en dat was dan ook goed te merken. Stopborden, stoplichten en verkeersregels zijn ver te zoeken. Toeters en piepende remmen zijn overduidelijk aanwezig. Al met al veel te kijken onderweg.

Om 10:15 kwamen we aan op de bestemming. Er stonden 2 quads klaar bij een oud en krakkemikkig huisje met een aantal mensen erbij. Er werd ons gevraagd om te tekenen voor de eventuele risico’s die er aan vast hingen. Tuurlijk hebben we dit getekend, anders konden we de quad niet eens op.

Na 2 oefenrondjes begon de tocht dan echt. De 2 gidsen op 1 quad voorop, en wij met z’n 2 op 1 quad erachteraan. Eva begon met rijden, zij had het al vaker gedaan en dat was fijn om mee te beginnen. Na een half uur kwamen we al in de open savanne terecht. Wit zand dat de zon 10 keer zo hard terugkaatst. Na een tijdje werd het tijd voor wat foto’s en iets te drinken waarna we onze weg vervolgden.

Dit keer zat ik achter het stuur. En nee er zijn geen gewonden gevallen, alles is heel gebleven en ook de quad hebben we zonder krassen teruggebracht. Na een tijdje kwamen we dan ook in de jungle terecht. Met diepe kuilen en flinke plassen water. 1 ding heb ik maar weer bewezen; vrouwen kunnen 2 dingen tegelijk. De quad besturen en de voetjes omhoog houden zodat alles redelijk schoon en droog zou blijven. En eerlijk is eerlijk, dat ging me goed af!

Aangekomen in de middle of the jungle vroegen ze ons of we na de pauze de uitdagende route wilden doen. Daar hebben we voor gepast en zijn keurig de normale route  gevolgd, ook prima...

Na een tour van 4 uur, zand dat overal zit en heel wat foto’s rijker kwamen we weer terug op het startpunt. We konden ons een beetje fatsoeneren met wat vochtige doekjes waarna we begonnen aan de terugweg.

We stopten in Lelydorp om lekker wat te gaan eten. Leuk om meegenomen te worden naar een typisch Surinaams eettentje waar je uit je zelf niet zo snel binnen stapt.

Uiteindelijk zijn we om 16:00 weer terug in ons hotel. Even FaceTime met het thuisfront en lekker douchen om al het zand weg te spoelen.

Vanavond lekker gegeten bij een Nederlands restaurant: Bar Zuid. Nu lekker mijn bed in. Het koffer is weer ingepakt. Morgen vertrekken we voor een driedaagse tocht richting Nickerie. Ik heb geen idee of ik daar internet zal hebben, maar dat zullen jullie snel genoeg merken als er geen verslagen online komen.

Voor nu, welterusten en tot de volgende!!

🏎 VerstappenMet de Surinaamse vlagIn de open savanne

1. Opa en oma:
    20 november 2019
    Wat een leuke dag hebben jullie weer gehad.. leuk geschreven verhaal.. op naar vandaag.. iets met hangmatten .. ben reuze benieuwd naar je verslag van de komende 3 dagen.. veel plezier.. 💋 opa en oma
  2. Pap:
    20 november 2019
    wat een ervaring op de quad, (ben wel jaloers) knap gedaan hoor in de bush bush met 2 dames. ook de foto's zijn erg stoer, bijna een afvaardiging van Ronnie Brunswijk zo met die sjaaltjes :-) De komende dagen even weg van een hotel en wellicht geen internet, jullie gaan het beleven. Veel plezier!!
  3. Danielle Tobben:
    20 november 2019
    Wat stoer!!! leuk dat jullie dit gedaan hebben en gave foto´s. Veel plezier de komende dagen.... we wachten in spanning af.
  4. Oma Tobben:
    20 november 2019
    Super leuk Manon op een quad en wat een prachtige foto’s.
    Knap dat je dit doet ,deze ervaring neemt je niemand af.
    Veel plezier de komende dagen en wij zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    Liefs Opa en Oma
  5. Brigitta:
    20 november 2019
    oeh dat is ook nog eens een grote quad. Mooie ervaring. Veel succes in de bush bush komende dagen. Nog even snel douchen voor je gaat hihi.
  6. Lekker met de meiden familie:
    21 november 2019
    Gaaaaaaffff!!!! Mijn mannelijke hormonen slaan op hol, wat een ervaring lijkt me dat.
    En die sjaaltjes maakt het stoer gehalte x10
    X