Dag 1: reisdagje

17 november 2019 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Vandaag begon het avontuur om 4:45... Laatste spulletjes in het koffer en om 5:30 op weg naar Schiphol. Er zijn wat wegwerkzaamheden gepland dus we vertrekken ruim op tijd. Uiteindelijk vallen de wegwerkzaamheden reuze mee en zijn we om 7:00 al op Schiphol.

Rond 8:00 waren we compleet en konden we onze koffers droppen en richting de security check. Dit duurt toch altijd langer dan gedacht. Om 9:30 waren we er goed en wel doorheen en hadden we nog een uurtje om wat te eten en te drinken.

Eenmaal bij de juiste gate aangekomen zitten er al veel Surinamers die ook deze vlucht hebben. Ze vragen zich af wat wij gaan doen en we raken in gesprek. Ze raden ons een Roti restaurant aan in Paramaribo en geven ons de tip om ‘s avonds niet alleen over straat te gaan.

Na gesetteld te zijn in de vliegtuig horen we van de piloot dat er een technische storing is... Altijd fijn om te horen zo vlak voor vertrek.. Gelukkig ging het om de toilet en was het snel opgelost. Ready for take off!!

Om 16:35 zijn we geland. Het regent pijpenstelen, maar de temperatuur daarentegen vliegt je om de nek (28 graden). Zoals ik gewend ben van Peru gaat hier alles op het gemak. Rustig blijven en netjes wachten tot alles geregeld is. Uiteindelijk stappen we om 18:30 het busje in om richting ons hotel te gaan. Er wordt gezegd dat we er 1,5 over zullen doen. Dit wordt uiteindelijk dik 2 uur. Maar niet getreurd er was genoeg te zien onderweg.

Net op onze kamer aangenomen. Het ziet er allemaal keurig uit. Het bed ziet er top uit na zo’n reisdag 😉

Zometeen even wat eten en douchen en heerlijk ons bedje in.

Tot morgen!
Liefs Manon

Wijnen wijnen wijnenReady for take off

1. Danielle Tobben:
    17 november 2019
    Wat fijn te horen dat je goed bent aangekomen en een goede vlucht hebt gehad. Het zal wel even schakelen zijn met het weer en de temperatuur. Na een lekker nachtje goed slapen zal dag 1 vast een hele beleving worden in dat verre Suriname. En ook actief zoals ik lees in het programma. xjes mamma
  2. Pap:
    17 november 2019
    Gelukkig is alles goed gegaan met de vlucht ook na een technisch storing :-) geniet van je lekkere bedje en slaap ze. Ben benieuwd hoe de fietstocht gaat morgen met en regen en warmte, maar goed alles gaat daar "relaxxxxeeeedddd" dus ook dat gaat wel goed komen.Have Fun!! Gr Daddy
  3. Opa Tobben:
    Hallo Manon
    De slaap uit en uitgerust en plannen voor vandaag?
    Allemaal vragen die bij mij naar boven komen.
    Ik heb de site van het land bezocht en gelezen dat er veel bijzondere plekken zijn die je kunt bezoeken.
    Ook fijn te lezen dat je in het vliegtuig al door Surinamers gewaarschuwd bent in de avonduren niet naar het centrum te gaan.
    Ben er van overtuigd dat je zoveel mogelijk wil zien en ontdekken,belangrijk is dat je er de tijd voor neemt en het mee kunt bekijken en beleven maar dat is jou wel toevertrouwd.
    Geniet ervan en laat ons in Nederland waar de buitentemperatuur richting vriespunt gaat meegenieten van de verslagen die je maakt van elke dag.
    Geniet ervan en ontdek de schoonheid van cultuur ,bewoners en land
    Dit is een eenmalige belevenis
    We kijken uit naar je volgende verslag
    P.S.Hier is men zich weer druk aan het maken om blanke of zwarte Piet,het is maar waar je mee bezig bent.
    Je zult daar wel veel zwarte pieten zien.
    Zet iedere avond je schoen maar klaar misschien dat de Piet daar wat in doet (ha,Ha,Ha)
    Geniet en beleef het ,heb een mooie en daarbij leerzame vakantie.
    Groetjes
    Opa
  4. Lekker met de meiden familie:
    17 november 2019
    Wat een lange reis, je ziet er op de kodaks nog fleurig uit meis
    Of waren die gemaakt tijdens de start?
    Hier ondertussen genoten van de intocht
    zonder actie groep Piet zwart
    Hopelijk sliep het bedje net zo lekker als het eruit zag
    Op naar een nieuwe dag waarin je hopelijk indrukwekkende dingen beleven mag!
    Ciau Bella x