Bigi pan

22 november 2019 - Nickerie, Suriname

Na een nacht (van 28 graden) onder een klamboe gelegen te hebben werden we om 6:15 gewekt om te kijken naar de zonsopkomst. Als ik de deur van ons ‘slaaphutje’ open deed konden we precies naar de zonsopkomst kijken. We hebben er dan ook precies niets van gezien omdat we weer als een blok in slaap zijn gevallen. Toen we de foto’s bekeken was er gelukkig weinig te zien want het was hartstikke bewolkt. Hadden wij effe geluk!

Na een ontbijtje met brood in plaats van rijst gingen we nogmaals het meer op. Dit keer om een modderbad te nemen. Mijn buik voelde niet helemaal lekker aan, dus met een handdoek over me heen heb ik genoten van een aantal anderen die wel een modderbad namen.

Eenmaal teruggekeerd kregen we....... RIJST! Die maaltijd heb ik even overgeslagen want ik gok dat het andere mis zou zijn gegaan. Na de lunch nog even gechilld in een hangmat waarna we met de boot terugkeerden naar het vaste land. Op weg naar Nieuw Nickerie.

In het hotel aangekomen heerlijk genoten van een lekkere douche. Dat doet deugd na n dag niet kunnen douchen terwijl je vastplakt van de deet en zonnebrand. ‘S avonds voor de verandering weer een rijst en bami gegeten.

En nu tijd voor.... een (hopelijk) heerlijke nacht zonder zoemende muggen... ik vraag het me af want ik heb er het afgelopen half uur al zeker 20 tussen m’n slippers kapot geslagen. Dat belooft wat voor deze nacht.

Morgen naar een schooltje waar we een ochtend mee zullen lopen en les gaan geven! Ben benieuwd, we zullen zien!

GroepsfotoBij de Hindoestaanse tempelOp het Surinaamse strand

1. Opa Tobben:
    22 november 2019
    Ha Schat
    Ver van huis met muggen en warmte zodat je klef aan voelt.Dan inderdaad beter thuis en daar valt het ook niet altijd mee,daar hebben we ook last van muggen,mieren en al meer.
    Maar dan kruip bij nacht lekker onder de dekens.
    Zo slecht hebben we het nog niet in Nederland.
    Wel een ervaring meer dit mee te maken.
    Hoop dat je vandaag een rustige dag hebt en je goed amuseert.
    Groetjes Opa
  2. Lekker met de meiden familie:
    22 november 2019
    Ha lieveke,
    Ik zou bijna gaan denken dat dit geen stage van school is met al die te gekke ervaringen en uitstapjes tussendoor. Uiteraard ben ik gerustgesteld door het feit dat je mee gaat lopen en les gaat geven op een schooltje, leuk!
    Have a nice day!
    Groetjes uit Boshoven